A Pappas Auto átadta a MÁV részére gyártott Unimog pályakarbantartó járműveit és cserefelépítményeit

A Pappas Auto átadta a MÁV részére gyártott Unimog pályakarbantartó járműveit és cserefelépítményeit

A MÁV Zrt. sajtónyilvános bemutató során 2017. szeptember 14-én vette át legújabb Mercedes-Benz Unimog pályakarbantartó járműveit és cserefelépítményeit. A budapesti Ferencvárosi pályaudvar fűtőházában beszédet mondtak a MÁV Zrt. és a Pappas Auto Magyarország Kft. képviselői, majd sor került a 9 darab Unimog U423 jármű munkavégzés közbeni bemutatására is.

A Pappas Auto Magyarország Kft. az Unikomtech Gép Kft.-vel közösen megismerve és megértve a MÁV pályakarbantartással kapcsolatos igényeit teljesíteni tudta azon magas elvárásokat, melyeket a kétélű járművekkel szemben támasztottak. A normál nyomtávhoz igazodó sínvezető berendezés gyártása során a Daimler AG szakemberei mellett a Zagro GmbH. munkatársai is kiemelkedő szerepet vállaltak a folyamatok és a tervezés összehangolásában.

Az átadott járművek legnagyobb előnye, hogy a munkavégzés helyszínét akár sínen, akár közúton haladva is képesek megközelíteni. A modellek gazdaságossága példaértékű, mivel üzemanyag-fogyasztásuk a munkavégzés típusától függően mindössze 5-8 liter/üzemóra.

Az Unimog U423 modellekkel cserefelépítményként szállított eszközök:

9 db billenőplató + HIAB daru egység
9 db Kahlbacher hómaró
9 db MULAG űrszelvényvágó-rézsűkasza egység
9 db Dammann gyompermetező berendezés
9 db mozdonyrádió
8 db Versalift szerelőkosár
7 db Stemmann hideg-mérő áramszedő
6 db Autech síncsiszoló berendezés

Az Unimog U423 típusú bázisjárművei a cserefelépítményeknek köszönhetően teljesen egyedivé és multifunkcionálissá tehetők. Az egyes felépítmények átszerelése rövid időt vesz igénybe, így a folyamatos kihasználtság és gazdaságosság biztosítható. A MÁV Zrt. rendelése az első eset, hogy Autech síncsiszoló berendezést is összeépítettek a modellel, ráadásul rádió-távvezérléssel kombinálva. A járművek a felsorolt adaptereken kívül legfeljebb 100 tonna tömegű vasúti kocsi vontatására is alkalmasak.

A MÁV Zrt. az Unimog járművekkel a vasúti pályakarbantartáshoz kifejlesztett, kiemelkedően korszerű technikával lett gazdagabb. A beruházást így értékelik: „Komoly fejlesztés történt a nemzeti vasúttársaság pálya- és felsővezeték-karbantartási gépparkjában: a frissen beszerzett 9 darab Unimog típusú univerzális eszközhordozó tehergépjármű és cserélhető adapterei – a tervezett műszaki karbantartásokon felül – fontos eszközei lesznek a váratlan események bekövetkezésekor szükséges szakszerű helyreállításnak. Ilyen esetekben ugyanis a gyors hibaelhárításnak komoly szerepe van a menetrendszerű közlekedés mihamarabbi visszaállításában és így a szolgáltatási színvonal javításában is”.

Unimog

Az Unimog elődjének első modelljét 1946-ban vetették papírra és kezdetben Böhringer néven gyártották. 1951 óta viseli magán a Mercedes-Benz csillagot, vagyis immár 66 éve töretlen a sikere és a fejlődése.
Kezdetben 1700 ccm motor, 30 Le teljesítmény és 1300 kg hasznos teherbírás jellemezte a modellt. Az alapelvek, mint az összkerék meghajtás, kiváló terepjáró képesség, portál hidak, elől-hátul azonos nyomtáv, spirálrugós kialakítás, széleskörű felhasználás, a traktorok és a teherautók előnyös tulajdonságainak ötvözete a mai napig megmaradtak. Hazánkban - a volt szocialista országok közül elsőként - 1958-tól alkalmaztak Unimog járműveket. Kezdetben az erdészeteknél, majd a közutak fenntartása során és a főváros úthálózatának karbantartásához vették hasznukat.

A MÁV is korán felismerte az Unimog sokoldalúságát: a legrégebbi "kétéltű" Unimog 1968-as gyártású és a mai napig teljesíti szolgálatát a Nyugati kerékpár esztergánál. Az Unimog wörthi gyára Európa legnagyobb teherautó gyára. Évente átlagosan mintegy 2000 Unimog modell hagyja el a gyártószalagot. A viszonylag kis szám is azt sejteti, hogy ez a termék egészen különleges, egyedi, ugyanakkor a világ szinte minden országában ismert és közkedvelt. Különlegességét ugyanis az alkalmazások sokszínűsége adja.