Az új Kia Niro – a fenntarthatóság kézenfekvő formája
A Kia alapjaiban új és friss szerkezetű Nirót alkotott, kifejezetten környezettudatos és modern hajtásláncokkal. Háromféle villamosított hajtás, újrahasznosított alapanyagok az utastérben, különleges biztonsági jellemzők, és nagy teljesítmény együtt annak érdekében, hogy az újdonság ne csak megfeleljen a piac elvárásainak, de túl is teljesítse azokat. Az új Niro különösen fontos helyet foglal el a Kia egyre bővülő és 2027-re immár 14 tisztán elektromos-akkumulátoros modellt kínáló környezettudatos palettáján.
A forma és a funkció tökéletes egysége garantálja, hogy az újdonság tiszta működésén és családbarát kialakításán túl megjelenésével is az elektromos hajtások felé terelje majd a vásárlókat.
Az új Niro háromféle környezetbarát hajtásláncot kínál: hibridet, plug-in hibridet, és tisztán elektromos hajtású akkumulátorost. A két előbbiben a márka magas hatásfokú Smartstream sorozatú 1.6 literes közvetlen befecskendezéses (GDI) benzinmotorja dolgozik, az akkumulátoros-elektromos változat pedig akár 463 km*-es emissziómentes hatótávolságot (WLTP) kínál.
A 4,420 mm hosszú, 1,825 mm széles és akár 1,570 mm magas, alapjaiban friss tervezésű Niro a Kia ‘K’ padlólemezének harmadik generációját használja. A 2,720 mm-es tengelytáv és a megváltozott arányok kényelmes utasteret és nagyméretű csomagteret eredményeznek.
Az utastér újrahasznosított anyagokból készített, prémiumhatású elemei kihangsúlyozzák a Niro környezetvédelmi jellemzőit. A műszerfal és a kezelőszervek letisztult kialakításúak, így minden funkció könnyen elérhető, anélkül, hogy elvonná a vezető figyelmét az útról és a vezetés élvezetéről. A head-up kijelző növeli a biztonságot és fokozza a vezető kényelmét, az új biztonsági rendszerek egész sora pedig a legmodernebb védelmi megoldásokat vonultatja fel.
A 32 kW teljesítményű, állandó mágneses szinkron villanymotorral felszerelt hibrid modellváltozat maximális kombinált rendszerteljesítménye 141 LE. A plug-in hibrid kivitel villanymotorja 62 kW leadására képes, így az összteljesítmény is magasabb: 183 LE. Ez a változat 65 km-es (WLTP vegyes ciklus, 16 colos keréktárcsákkal) tisztán elektromos, és így teljesen emissziómentes hatótávolságot kínál, így az átlagos napi futásteljesítmény a legtöbb esetben a benzinmotor beindítása nélkül is teljesíthető vele.
A Niro plug-in hybrid a Hyundai Motor Group első, 5.5 kW-os, nagyfeszültségű, pozitív hőmérsékleti együtthatójú (PTC) fűtési rendszerét használja. Ezzel a megoldással jelentősen növelhető a tisztán elektromos hatótávolság hideg időben is. A rendszer önszabályozó kerámia fűtőelemei kiegészítik az autó hagyományos fűtési rendszerét, és elektromos üzemben is (amikor a benzinmotor áll) folyamatos, egyenletes fűtési teljesítményt nyújtanak
Az akkumulátoros, tisztán elektromos hajtású Niro EV változat hosszú, akár 463 km*-es (WLTP) tisztán elektromos hatótávját nagy teljesítménnyel kombinálja: villanymotorja 150 kW leadására képes (6,000-14,600/perc között), és már közvetlenül az elindulás pillanatában eléri 255 Nm-es forgatónyomatéki maximumát. Végsebessége 167 km/h, és mindössze 7,8 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra, miközben minden forgalmi helyzetben rugalmasan és dinamikusan viselkedik. Légellenállási együtthatója 0.29, ami jelentősen hozzájárul a teljes hajtás hatásfokának emeléséhez.
Egyenáramú gyorstöltéssel a Niro EV 64.8 kWh kapacitású, lítiumion-polimer szerkezetű akkumulátora mindössze 43 perc alatt 10-ről 80%-ra telíthető. Hidegben, az autó akkumulátorfűtő rendszere automatikusan - a navigáció adatai alapján - előmelegíti az akkut, amennyiben a beállított cél egy töltőállomás, így gyorsabb a töltés, és egyenletesebb a teljesítményfelvétel. Az új Niro alapáras felszerelései közé tartozik a CCS töltőcsatlakozó.
A hibrid, és plug-in hybrid változatok maximális vontatási képessége fékezett vontatmány esetén változatlanul 1,300 kg, a Niro EV pedig 750 kilót vontathat.
A Pappas Auto most lehetőséget biztosít a tesztvezetésre, melynek részleteiről érdeklődjön KIA értékesítő kollégáinknál!