Az új Kia Niro

Széleskőrű elektromobilitás

A Niro új generációja friss koncepciójával ismét a gazdaságosságot állítja a középpontba. A kompromisszummentes hibrid, plug-in hybrid és akkumulátoros-elektromos hajtásláncok egyszerűvé és élménytelivé teszik az elektromos hajtások elterjedése felé vezető utat.
 

Innovatív megoldások a lehető legtakarékosabb működés érdekében

A tisztán elektromos hajtású Niro EV 460 km-es hatótávolságot kínál és a plug-in hybrid modell is képes akár 65 km-t megtenni kizárólag elektromos üzemben, így napi ingázásra is kiváló választás.Az elektromos és villamosított hajtások terjedésével az új Kia Niro kézenfekvő megoldást kínál mindazoknak a vásárlóknak, akik éppen első lépéseiket készülnek megtenni a fenntartható jövő felé vezető úton. Háromféle, magas hatásfokú villamosított hajtásláncával, magas technikai és technológiai színvonalú felszereléseivel, különleges megjelenésével és ebből származó képességeivel az új Niro mindenki számára tökéletes választás, aki nyitni kíván az elektromos és a villamosított járművek felé.

Annak érdekében, hogy az újdonság kiemelkedjen a villamosított hajtásláncokkal is kínált konkurensek egyre szélesebb mezőnyéből, a Kia fejlesztői kifejezetten arra törekedtek, hogy kompromisszumok nélkül teljesítsék a ma környezettudatos autóvásárlóinak kompakt crossoverekkel szemben támasztott igényeit és elvárásait.

 

Az új Niro utasterének kialakítása intuitív és kényelemcentrikus. A vezetés kényelmét szolgálja egyebek mellett a megerősített hangszigetelés is, amely hatásosan nyeli el a hajtás és a gördülés zajait, remekül erősítve ezzel az utazás pihentető élményét. Az új Niro 65 mm-rel hosszabb elődjénél és tengelytávja is megnyúlt, kereken 20 mm-rel. A tágas és funkcionális kialakítású utastér valamennyi modern vásárlói igénynek megfelel, és a fenntartható gyártásból származó anyagok szintén jelentősen hozzájárulnak a Niro használatából eredő környezeti hatások csökkentéséhez.

Az új Niro hibrid és plug-in hybrid modellváltozataiban a Kia magas hatásfokú, Smartstream sorozatú 1.6 literes, közvetlen befecskendezéses (GDI) szívó benzinmotorja dolgozik, egy sor hatásfokot javító, és vele a fogyasztást is csökkentő műszaki megoldással felszerelve. A nagyobb befecskendezési nyomástól kezdve a motor sűrítési arányának megváltoztatásán, az átalakított sebességváltó áttételezésen, és az új, alacsony súrlódású golyóscsapágyakon keresztül, egészen az átdolgozott, a kipufogók körül hatásosabb hűtésű hengerfejig számos megoldás szolgálja a lehető legmagasabb mindennapi üzemi hatásfok elérését és a fogyasztás csökkentését.

A hatásfok további javítását célozza a Kia új, második generációs, hatfokozatú duplakuplungos automata sebességváltójának (6DCT) alkalmazása is. A sebességváltó működése szintén sokat finomodott, ugyanakkor gyorsabb kapcsolásaival a vezetés élvezetét is jobban szolgálja elődjénél.

Az új Niro plug-in hybrid akkumulátorának kapacitása nagyobb a korábbinál, 8.9 helyett immár 11.1 kWh, így a tisztán elektromos hajtással megtehető távolság 65 km-re nőtt (WLTP vegyes ciklus, 16 colos kerekekkel), ennyivel akár a napi ingázás is kivitelezhető a benzinmotor beindítása nélkül. A Kia mérnökei az EV üzemmódot is átdolgozták annak érdekében, hogy a pusztán elektromos üzemű hatótávolság a lehető leghosszabb legyen. A Niro plug-in hybridben debütál a márka rendelhető, 5.5 kW-os, nagyfeszültségű, pozitív hőmérsékleti együtthatójú fűtőrendszere, amelynek használatával hideg időben jelentősen megnövelhető az elektromos hatótáv anélkül, hogy kizárólag az utastér fűtése érdekében be kellene indítani a benzinmotort. A rendszer önszabályozó kerámia fűtőelemei javítják a fűtés hatásfokát elektromos üzemmódban.

A teljesen elektromos hajtású Niro EV hatótávolsága akár a 460 km-t is elérheti, miközben 150 kW-os teljesítményével és 255 Nm forgatónyomatékával minden vezetési helyzetben magabiztosságot kínál. A Niro EV töltése is gyors és kényelmes, hiszen akkumulátora gyorstöltéssel mindössze akár 43 perc alatt 10-ről 80%-ig telíthető.

High-tech padlólemez, tökéletes flexibilitás

Az új Niro a Kia K padlólemezének harmadik generációjára épül, amelyet jelentősen átalakítottak a márka mérnökei annak érdekében, hogy a korábbiaknál rugalmasabb alakíthatóságot, nagyobb teljesítményt és magas szintű biztonságot nyújtson.

Az élvezetes és közvetlen vezetési élmény érdekében az új Niro valamennyi modellváltozatának első felfüggesztése MacPherson szerkezetű, hátul pedig oldalanként négy-négy lengőkar dolgozik. A különleges biztonsági jellemzők kialakítása a teljes tervezési folyamat kiemelt fontosságú célja volt. Valamennyi modellváltozat karosszériájában többutas energiaelvezető rendszer tereli el az ütközési energiákat az utastér felöl, ugyanakkor a karosszériaszerkezetben az elődhöz képest 22%-kal nőtt a nagy szakítószilárdságú, melegen formázott acélelemek aránya.


A Pappas Auto most lehetőséget biztosít a tesztvezetésre, melynek részleteiről érdeklődjön KIA értékesítő kollégáinknál!

Hogy a döntését segítsük: